13 Ekim 2012 00:17 | 2301 kez okundu
24 KASIM ÖÐRETMENLER GÜNÜMÜZ KUTLU OLSUN!
Bugün Kurtuluþ Savaþýmýzýn önderi ve Cumhuriyetimizin kurucusu Mustafa Kemal Atatürk’ün, Millet Mektepleri Baþöðretmeni olmasýnýn 83. yýldönümü. Bugün dolayýsýyla Baþöðretmenimiz Atatürk’ü saygýyla anýyor, tüm öðretmenlerimizin öðretmenler gününü kutluyoruz.
Atatürk, ulusal bütünlüðümüzün kurulmasýnda ve geliþtirilmesinde, Türkiye’nin çaðdaþlaþmasýnda merkezi görevi eðitime ve öðretmenlere vermiþtir. O’nun; “Uluslarý kurtaranlar, yalnýz ve ancak öðretmenlerdir. Öðretmenden, eðitimciden yoksun bir ulus, henüz ulus adýna alma yeteneðini kazanmamýþtýr. Ona basbayaðý bir topluluk denir, ulus denemez. Bir topluluðun ulus olabilmesi için kesinlikle eðiticilere, öðretmenlere gereksinimi vardýr.” sözleri bunun en güzel örneðidir.
Anadolu’da kazanýlan baðýmsýzlýk savaþýnýn sonunda, halkýmýzýn yüzyýllardýr içinde býrakýldýðý ortaçað geriliðine ve cehalete karþý, eðitim cephesinde de yeni bir mücadele baþlatýlmýþtýr. Cumhuriyet’in ilk yýllarýndan baþlayarak eðitim alanýnda yapýlan devrimler, öðretmen yetiþtirme konusunda atýlan adýmlar, Köy Enstitülerinin açýlmasý, öðretmenlerin statülerinin yükseltilmesi ve halkýn eðitimi için harcanan çabalar, ulusal, bilimsel, laik ve kamusal eðitim anlayýþýnýn ürünüdür.
1950 yýlýndan sonra ABD’li eðitim uzmanlarýnýn ülkemize gelmesi ve devamýnda köy enstitülerinin kapatýlmasý, öðretmen yetiþtirilmesi sürecinin ve eðitim sistemimizin yozlaþtýrýlmasýna, giderek ulusal, halkçý, bilimsel, laik eðitimden uzaklaþýlmasýna, Cumhuriyet devrimlerinin getirdiði kazanýmlarýn aþýndýrýlmasýna neden olmuþtur. Öðretmen yetiþtirme süreci siyasallaþtýrýlarak çökertilmiþ, öðretmenliðin saygýnlýðý da bundan büyük zarar görmüþtür.
Bugün,“devlet eðitimden elini çeksin” diyerek, eline geçen her fýrsatta eðitimi özelleþtirmeye, bilimsel-laik özünden kopartýp dinselleþtirmeye ve öðretim birliðini kaldýrmaya çalýþan bir anlayýþ iþ baþýndadýr. Cumhuriyet ve laiklik ilkeleriyle kavgalý olan bu anlayýþ, eðitimi kamu hizmeti olmaktan çýkartýp, öðretmenlerin ve tüm eðitim çalýþanlarýnýn iþ güvencesini elinden alarak “ kölelik” düzenini kurmaya çalýþmaktadýr.
AKP hükümetince, “Eþit iþe eþit ücret” adýyla çýkardýðý 666 sayýlý KHK ile daha çok üst düzey yöneticilere ek ödeme verilirken, öðretmen ve diðer eðitim-bilim çalýþanlarý yok sayýlmýþ; kamu çalýþanlarý arasýnda açýkça ayrýmcýlýk yapýlmýþtýr. Öðretmenlerimizin yaþam koþullarý, yapýlan bu düzenlemelerle, diðer kamu çalýþanlarýnýn gerisinde kalmýþtýr. Eðitim çalýþanlarý olarak; öðretmenlerimizin mesleki onurunun zedelenmesini ve kararnamelerle özlük haklarýnýn yok sayýlmasýný kabul etmemiz mümkün deðildir.
Öðretmenler Günü dolayýsýyla, siyasal iktidar sahipleri, hamaset kokan, duygu sömürüsü yapan, sözüm ona öðretmenliði ve eðitimi yücelten pek çok söz söyleyeceklerdir. Bizler, eðitim çalýþanlarý olarak, artýk bu boþ sözlere karnýmýzýn tok olduðunu söylemek istiyoruz!
Öncelikle eðitim çalýþanlarýnýn ekonomik ve sosyal haklarýndaki iyileþtirmelerin yaný sýra, çocuklarýmýzýn daha iyi eðitim alabilecekleri bir ortamýn oluþturulmasýný istiyoruz! Ne yazýk ki bugün öðretmenlerimizin önemli bir kýsmý, yaþadýklarý ekonomik koþullara ayak uydurabilmek için ek iþ yapmak zorundadýr.
Bütçeden Milli Eðitim Bakanlýðý’na daha fazla pay, ne eðitimdeki alt yapý sorunu çözecek ne de eðitim çalýþanlarýnýn beklentilerini karþýlayacak orandadýr.
Eðitim-Ýþ olarak;
Eðitimin ulusal, bilimsel, laik ve kamusal esaslara dayandýrýlmasýný, her aþamasýnda parasýz olmasýný,
Öðretmenlerin sosyo-ekonomik statülerini yükseltecek önlemler alýnmasýný,
Eðitim çalýþanlarý arasýnda ayrýmcýlýk yaratacak uygulamalara son verilmesini,
Gerici, ýrkçý ve bölücü kadrolaþmanýn önlenmesini, eðitim yöneticiliði için nesnel ölçütlerin geçerli kýlýnmasýný,
Eðitim kurumlarýmýzýn personel ihtiyacýnýn gerçekçi bir biçimde belirlenerek, yeterli sayýda öðretmen ve yardýmcý personel istihdam edilmesini,
Ülkemizin koþullarý göz önünde bulundurularak, yeni bir öðretmen yetiþtirme sistemi geliþtirilmesini,
Eðitimde etnik kimlik ve mezhep-tarikat gibi kimlikleri öne çýkartacak ithal müfredat programlarý yerine, ulusal, laik, bilimsel ve halktan yana programlar uygulanmasýný,
Eðitim çalýþanlarý ve tüm kamu çalýþanlarýnýn örgütlenme haklarýnýn önündeki bütün engellerin kaldýrýlýp, grev ve toplu sözleþme hakkýnýn tanýnmasýný ÝSTÝYORUZ!
Bu öðretmenler gününde Baþöðretmen Atatürk’ü ve Cumhuriyet’in ýþýðýný taþýyan bütün öðretmenleri saygý ve minnetle anýyor, tüm öðretmenlerimizin öðretmenler gününü kutluyoruz.