Eðitim Ýþ Samsun Þubesi
 
LAÝK TÜRKÝYE’NÝN TEMELÝ 3 MART DEVRÝM YASALARIDIR.

LAÝK TÜRKÝYE’NÝN TEMELÝ 3 MART DEVRÝM YASALARIDIR.

03 Mart 2018 08:05 | 1963 kez okundu

LAÝK TÜRKÝYE’NÝN TEMELÝ 3 MART DEVRÝM YASALARIDIR.

 

Bugün 3 Mart 1924 tarihinde çýkarýlan üç devrim yasasýnýn 94. yýl dönümünü kutluyoruz. TBMM’de kabul edilen üç devrim yasasý ile Türkiye Cumhuriyetini diðer Ýslam devletlerinden ayýran en önemli kimliði olan laikliðin temeli atýlmýþtýr. Cumhuriyetin devrim yasalarý; ülkemizi Ýslam coðrafyasýnda, Ortadoðu da, üçüncü dünya ülkeleri arasýnda ve bölgesinde önder ülke haline getirmiþtir.

29 Ekim 1923’de Mustafa Kemal Atatürk ve cumhuriyetin devrimci kadrolarý, modern Türkiye Cumhuriyetini kurarak tarihe isimlerini altýn harflerle yazdýrmýþlardýr.

Emperyalizme karþý verdikleri ve kazandýklarý ulusal kurtuluþ savaþý ile de bütün mazlum milletlere örnek olmuþlardýr. Atatürk ve Cumhuriyetin kurucu kadrolarý modern Türkiye yolunda yapýlan bütün deðiþiklikleri meclis iradesine dayanarak yapmýþlardýr. gerek savaþ zamanýnda, gerekse devrimlerin yapýldýðý zamanlarda bütün deðiþiklikler Meclis’te yapýlan görüþmeler sonrasýnda gerçekleþmiþtir. O dönemde Meclis’te sayýsý az olan muhalefet bile yapýlan bütün deðiþikliklerle ilgili söz söyleyebilmiþtir. Günümüzde ise Meclis iþlevsiz hale getirilmiþ,eski gücünü kaybetmiþtir.

        

  3 Mart 1924 tarihinde TBMM'de kabul edilen üç büyük devrim yasasý ; 

         1- Þer’iye ve Evkaf (Din ve Vakýflar) ve Erkan-ý Harbiye (Genel Kurmay)  bakanlýklarýnýn kaldýrýlmasý,              

2- Tevhid-i Tedrisat (Öðretim Birliði) kanunun kabulü, 

3-  Halifeliðin Kaldýrýlmasýdýr.

     Bu “3 Devrim Yasasý” ile birlikte, Cumhuriyetin temel nitelikleri, özellikle laik nitelikleri ortaya çýkmaya baþlamýþtýr. Sýbyan mektepleri, medreseler ve din kurallarýný esas alan bir eðitim sisteminin yerine akla ve bilime dayalý, çaðdaþ bir eðitim sistemin temelleri atýlmýþtýr.

 

Ne yazýktýr ki o günden 94 yýl sonra çýkarýlan eðitim yasalarý, eðitim müfredatý, zorunlu din dersleri,sýbyan mektepleri ve özel okullar ile eðitim tekrar çok baþlý hale getirilmiþtir.

Eðitim kurumlarýnýn içerisine sokulan FETÖ eðitim kurumlarý eliyle ülkemiz büyük bir felaketin eþiðinden döndüðü bilindiði halde; birçok cemaat ve tarikat yine çeþitli adlar altýnda yurtlar açarak,okullarýmýzda faaliyetlerini devam ettirmektedir.Bugün bu tehlikeyi gören öðretmenlerimiz ,eðitimcilerimiz ve eðitim sendikalarý basýn açýklamalarý ile sesini duyurmaya çalýþmaktadýr.O arada eðitimde geriye gidiþimiz ve baþarýsýzlýðýmýz artarak devam etmektedir.

 

Çözüm eðitim öðretim birliðindedir. Çözüm,laik bilimsel eðitimdedir.Cumhuriyetin laik bilimsel eðitimi içinde; dini eðitimde vardýr, felsefe eðitimi de vardýr. Sanat eðitimi,fen eðitimi,spor eðitimi, dil eðitimi ve matematik eðitimi de vardýr.Uygulamalý eðitimin örnekleri de vardýr. Köye Enstitüleri gibbaþarýlý bir eðitim modelimiz de  vardýr. Ancak,ülkemizde üretimden kopuk ezberci ve sýnava endeksli bir eðitim sistemi ile gençlerimiz geleceði yok edilmektedir.

Birleþik Kamu-Ýþ Konfederasyonu olarak; Türkiye Cumhuriyeti’ne, ülkemize, ulusumuza, birliðimize ve bütünlüðümüze yönelik saldýrýlar týpký geçmiþte olduðu gibi bugün de devam ettiðinin farkýndayýz. Ancak onlarýn bilmediði aydýnlýða karþý tarihin hiçbir döneminde karanlýk güçler baþarýlý olmamýþtýr. Türk Ulusu, Mustafa Kemal Atatürk öncülüðünde Tam Baðýmsýz, Demokratik ve Laik Türkiye Cumhuriyeti’nin temellerini attýðý gibi cumhuriyete, demokrasiye, devrimlerine sahip çýkmaya devam edecektir.. (03.03.2018)

(0) Yorum

Güvenlik * Ad Soyad

Son Yorumlananlar