Eðitim Ýþ Samsun Þubesi
 
 ÖÐRETMEN ARKADAÞIMIZIN PERFORMANSINI ÖLÇMEYECEÐÝZ.

ÖÐRETMEN ARKADAÞIMIZIN PERFORMANSINI ÖLÇMEYECEÐÝZ.

26 Ekim 2017 16:55 | 2145 kez okundu

 ÖÐRETMEN ARKADAÞIMIZIN PERFORMANSINI ÖLÇMEYECEÐÝZ.

    Bilindiði üzere Milli Eðitim Bakanlýðý tarafýndan “Öðretmen Strateji Belgesi” hazýrlanmýþ ve 9 Haziran 2017 tarihinde Resmi Gazete’de yayýnlanmýþtýr.

   Strateji belgesinde, öðretmenlerin geliþim ihtiyacýnýn tespiti için periyodik olarak performans deðerlendirme sisteminin hayata geçirilmesi, bu süreçte okul müdürü, meslektaþý, öðrenci ve velilerin de deðerlendirme sürecine katýlacaðý, bu deðerlendirme sonuçlarý ile kariyer basamaklarý oluþturulacaðý, görevde yükselme, yurtdýþýna görevlendirme, ödüllendirmenin bu sonuçlara göre yapýlacaðý, 4 yýlda bir öðretmenlerin “öðretmen yeterlilikleri” çerçevesinde sýnava alýnacaðý ifade edilmiþtir.

     Bu kapsamda, “Öðretmen Performans Deðerlendirme Kriterleri” adý altýnda 12 ilde (Ankara, Antalya, Balýkesir, Erzurum, Eskiþehir, Ýstanbul, Ýzmir, Kayseri, Malatya, Mardin, Samsun, Trabzon) pilot seçilen okullarda (toplantýya katýlan idarecilerin istekleri doðrultusunda) öðretmenlerimiz, yine bir angaryanýn, objektiflikten uzak bir deðerlendirmenin ve ayrýca huzurlu bir çalýþma ortamý yoksunluðunun içine sürüklenmektedir.

     2016 yýlýnda yapýlan performans deðerlendirme analizleri baz alýnarak yüzde 95'in üzerinde öðretmenin 80 ve 100 arasý puan aldýðý saptanmýþ ve üzerinde defalarca oynanan, yap boz tahtasýna dönen eðitim sistemindeki baþarýsýzlýðýn sorumluluðu öðretmene yüklenmek istenmiþtir. Ýdarenin objektif davranmadýðý kanýsýna varýlýp bu kez de deðerlendirme kýsmýna sýrasýyla zümre, diðer öðretmenler, veli ve öðrenci ayrýca öðretmenin kendi öz deðerlendirmesi dahil edilmiþtir. Bu deðerlendirmeler de kaç velinin ya da öðrencinin deðerlendirmesinin kabul edileceði net olarak belirtilmemiþ sadece “barajýn altýndaysa yapýlan deðerlendirme dikkate alýnmayacaktýr” ya da “bu sadece taslak” denilip geçilmiþtir. Ayrýca kimin ne not verdiðinin sistemde deðerlendirilen tarafýndan görülemeyeceði belirtilmiþ, öðretmenlerden performans deðerlendirmesinin bir hafta içinde bitirilmesi istenmiþtir.

     MEB tarafýndan 2016 yýlýnda devreye sokulan ve Eðitim-Ýþ olarak dava konusu da yaptýðýmýz, performans deðerlendirme sistemi, öðretmenlik mesleðini deðersizleþtirmenin geldiði noktayý göstermektedir. 

       Ayrýca öðretmen yeterliliðinin, performansýn ölçülmesi gibi uygulamalarýn öðretmeni okula, öðrenciye deðil yeterlik sýnavýna, performansa odaklayabileceði sürekli bu sürecin stresine maruz kalabileceði, olasý yeterlik sýnavý baþarýsýzlýðýnda “bu öðretmen baþarýsýz sýnavý geçemedi” algýsýnýn her þeyi alt üst edebileceði ortadadýr.

   Eðitim-Ýþ olarak, Bakanlýðýn eðitimde yaþanan sorunlara kalýcý çözümler üretmek ve okullarda bilimsel, laik, ulusal, demokratik ve nitelikli bir eðitim anlayýþýný yerleþtirmek yerine, öðretmeni itibarsýzlaþtýracak, bir eðitim anlayýþýný yerleþtirmesine izin vermeyeceðiz.

   Eðitim-öðretim ortamýnda verimli çalýþabilmeyi yok eden, iþ güvencesini ortadan kaldýrmaya yönelik bu uygulamaya karþý, hiçbir öðretmen arkadaþýmýzýn performansýný ölçmeyeceðiz.26.10.2017

                                                                                           

                                                                              Eðitim-Ýþ Samsun

 

(0) Yorum

Güvenlik * Ad Soyad

Son Yorumlananlar