24 Kasım 2013 09:35 | 2762 kez okundu
EĞİTİM- İŞ SAMSUN ŞUBESİ
Büyük Önder Atatürk’ün 24 Kasım 1928 tarihinde Millet Mektepleri Başöğretmenliğini kabul etmesinin 85’inci bu anlamlı günün Öğretmenler Günü olarak kutlanmaya başlanmasının ise 33’üncü yılında, tüm öğretmenlerimizin Öğretmenler Günü'nü kutluyoruz.
Eğitim-İş’in, “Öğretmenliğe İlişkin Öğretmen Görüşleri” adlı araştırma sonuçları, öğretmenlerin karşı karşıya olduğu ekonomik ve sosyal sorunlarını ortaya koymuştur.
Araştırmaya katılan öğretmenlerin yüzde 68.67’si bankalara, yüzde 32.68’i şahıslara borçlu olduğunu belirtirken, yüzde 71.08’i kredi kartı borcu olduğunu ifade etmiştir. Öğretmenlerin yüzde 25.77’si ekonomik sıkıntılar nedeniyle ruh sağlığının bozulduğunu, yüzde 36.39’u ailesinin beslenme ihtiyacını tam olarak karşılayamadığını söylemiştir.
Eğitim- öğretim sisteminde yapılan her değişiklikle birlikte öğretmenlerimizin iş yükü daha da artmıştır. Öğretmenlerin çok çalıştığını, boş durmadığını ve kalan işlerini evlerine götürdüğünü sayın yetkililer nedense bilmemektedir. Eğitim- öğretim programları ve yeni sınav sistemi ile birlikte öğretmenlerimiz daha çok yıpranmaktadır. Hala öğretmenler, az çalışıyor diyenler varsa; bir gün ya da 40 dakika öğretmenle birlikte sınıfa girmelerini istiyoruz. İşte o zaman anlayabilirler öğretmenleri, çalışma koşullarını ve yaşadıklarını. O nedenle, biz bu 24 Kasımda Sayın Başbakandan, Sayın Milli Eğitim Bakanından hak ettiğimize inandığımız, 666 sayılı KHK ile verilmeyen eğitim-öğretim tazminatının üç katına çıkarılmasını talep ediyoruz. Bu 24 Kasımlarda emekli öğretmenlerimize de adeta bir travma yaşatılmaktadır. Kamunun diğer kesimlerinden emekli olanlar bugün çalışan öğretmenden daha çok emekli maaşı almaktadır. Bu adaletsizliğin acilen düzeltilmesini ve emekli öğretmenlerimizin de hak ettiği maaşa kavuşturulmasını ivedilikle bekliyoruz. İşte o zaman 24 Kasım öğretmenlerin günü olacaktır. Eğitim-İş olarak;
-Öğretmenlerin sosyo-ekonomik statülerini yükseltecek önlemler alınmasını, son 11 yıl içinde satın alım gücündeki azalmayı telafi edecek adaletli bir ücret artışı sağlanmasını,
-666 sayılı KHK’da unutulan eğitim emekçilerinin hak kayıplarının giderilmesini, Ülkemizin koşulları göz önünde bulundurularak, yeni bir öğretmen yetiştirme sistemi geliştirilmesini, atanamayan tüm öğretmenlerimizin göreve başlatılmasını istiyoruz.
- Eğitimde etnik kimlik ve mezhep-tarikat gibi kimlikleri öne çıkartacak ithal müfredat programları yerine, ulusal, laik, bilimsel ve halktan yana programlar uygulanmasını, İstiyoruz .
EĞİTİM- İŞ SAMSUN ŞUBESİ